Isu Semasa

[Isu Semasa][bleft]

Hiburan

[Hiburan][bsummary]

Dunia

[Dunia][twocolumns]

Sajat akhirnya dedah siapa dirinya yang sebenar



PETALING JAYA – Usahawan kontroversi Muhammad Sajjad Bin Kamaruz Zaman atau Nur Sajat hari ini mengaku dia merupakan seorang ‘transwoman’.

Menerusi video ‘live’ di akaun TikTok miliknya, Nur Sajat berkata, dia takut untuk mendedahkan mengenai perkara itu semasa tinggal di Malaysia kerana bimbang bisnesnya akan terjejas susulan kecaman yang bakal diterima daripada orang ramai.

“Sajat takut kena kecam, saya usahawan (jadi) kalau boleh tak nak beritahu orang ramai. Biarlah mereka (rakyat Malaysia) kenal kita sebagai Nur Sajat, perlu ke cerita latar belakang hidup kita pada orang lain,” katanya.

Menurut Nur Sajat, dia mahu berkongsi kejayaannya dalam perniagaan pada orang ramai, bukannya mahu menjaja cerita tentang dirinya sebagai ‘transwoman’.

“Sajat nak berkongsi pasal kejayaan, bukannya nak bercerita tentang diri sendiri lainlah kalau kita ini ‘jual diri’ bolehlah kita bercerita tentang diri sendiri.

“Di sini saya mengaku saya merupakan ‘transwoman’. Faham ‘woman’ ialah perempuan cuma membezakannya ialah perkataan ‘trans’ kira saya ini memang perempuan pun,” jelasnya.

Dalam pada itu, Nur Sajat turut menjelaskan syarikat Owa Resources itu yang menfailkan saman terhadap beliau sebelum ini merupakan sepupunya sendiri.

“Mereka sebenarnya bekas pekerja Sajat di bahagian pemasaran. Saya dah bincang dengan keluarga sepupu untuk membuat bayaran secara ansuran, tapi di pihak sana mereka tak nak (tolak),” ujarnya.

Sebelum ini Kosmo! melaporkan Nur Sajat berhijrah ke Australia dan ‘cerai’ talak tiga dengan Malaysia untuk memulakan hidup baharu selepas menjadi pelarian di Thailand setelah lari dari negara ini pada Februari lalu . 

-K! ONLINE