Isu Semasa

[Isu Semasa][bleft]

Hiburan

[Hiburan][bsummary]

Dunia

[Dunia][twocolumns]

Pengakuan berani mati, lelaki dakwa jadi skandal seks Anwar



PENGAKUAN BERSUMPAH

Saya AIDIL AZIM BIN ABU ADAM (No. K/P: 800922-06-5691) adalah seorang warganegara Malaysia yang cukup umur yang beralamat di 9-4-13, Jalan 7/154d, Taman desa Cheras, 56100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan KL, dengan sesungguhnya dan sebenarnya mengaku bahawa:

1. Penyataan yang dinyatakan di bawah adalah benar;

2. Pada tahun 2013, saya telah dihubungi oleh Dato' Seri Anwar Bin Ibrahim (DSAI) melalui system mesej – BlackBerry Messenger (BBM) (017-228 0604) untuk membuat perjumpaan di Holiday Villa Subang, Selangor. Di dalam bilik tersebut , saya dengan ini mengaku telah melakukan hubungan seks oral iaitu menghisap kemaluan DSAI sehingga keluar air mani. Seterusnya saya dengan DSAI telah melakukan hubungan liwat di mana DSAI telah melakukan hubungan liwat dengan memasukkan kemaluannya ke dalam lubang dubur saya. Adegan ini berlangsung selama dua (2) jam. Setelah selesai adegan di atas, saya telah diberi wang oleh DSAI sebanyak RM300.00 sahaja;


3. Pada tahun 2013 juga kejadian yang ke-2 telah berlaku Di Hotel Bluewave Johor Bharu, Johor (ketika tarikh Konvensyen PKR Johor Bharu 2013). Saya telah bertemu dengan DSAI di dalam bilik penginapan hotel tersebut. Bilik penginapan perjumpaan ini telah disediakan oleh DSAI sendiri di aras 13. Di dalam bilik tersebut telah berlaku kali kedua hubungan liwat diantara DSAI dengan saya. Di dalam kejadian tersebut, DSAI telah memasukkan kemaluannya di dalam lubang dubur saya. Adegan liwat tersebut telah berlangsung selama satu (1) jam sehingga air mani DSAI keluar da dilepaskan di dalam lubang dubur saya. Saya selepas itu telah diberikan wang oleh DSAI sebanyak RM300.00 sahaja. Saya kemudia pulang ke Kuala Lumpur. Setelah sampai di Kuala Lumpur, saya terus ke Hospital Besar Kuala Lumpur GHKL untuk melakukan pemeriksaan. Semasa pemeriksaan dilakukan, Pegawai Perubatan berkenaan membuat pemeriksaan ke atas lubang dubur saya dengan memasukkan sejenis alat bagi tujuan mengambil sampel termasuklah air mani milik DSAI.

4. Pada tahun 2013 juga, kejadian ke-3 hubungan liwat antara saya dengan DSAI telah berlaku di Prince Hotel Kuala Lumpur (sekarang dikenali sebagai Hotel Pullman Kuala Lumpur. DSAI telah menyediakan sebuah bilik penginapan berupa unit suite yang terletak ditingkat 18. Saya telah mengambil kas akses bilik tersebut dari kaunter sebagaimana yang diarahakan oleh DSAI kepada saya melalui hubungan panggilan telefon. Apabila saya masuk ke dalam bilik tersebut, DSAI telah siap sedia menunggu saya. Adegan bermula dengan seks oral dimana saya diarahkan oleh DSAI untuk menghisap kemaluan DSAI sehingga keluar air mani. Kemudian berlakulah adegan hubungan liwat diantara saya dengan DSAI. Di dalam hubungan tersebut DSAI telah memasukkan kemaluannya ke dalam lubang dubur saya. Hubungan ini berlangsung selama satu (1) jam tiga puluh minit sehinggalah air mani DSAI keluar dan dilepaskan di dalam lubang dubur saya. Selepas hubungan liwat itu berlaku, DSAI telah memberikan wang kepada saya sebanyak RM300.00 sahaja


5. Pada tahun 2013 juga, kejadian ke-4 liwat ke atas saya telah berlaku di Pulau Pinang. Melalui hubungan BBM, saya telah dihubungi oleh DSAI dan beliau telah mengarahkan saya untuk membuat perjumpaan dengan beliau disebuah hotel – Lone Pine, Batu Feringgi, Pulau Pinang. Apabila saya sampai di hotel tersebut, saya telah diarahakan oleh DSAI untuk mengambil kad akses bilik penginapan yan telah disediakan oleh DSAI. Saya kemudiannya telah naik ke bilik tersebutt ditingkat 5 hotel berkenaan. Apabila saya masuk ke dalam bilik tersebut, saya mendapat DSAI telah berada di situ dan sedia menunggu saya. Kemudia saya telah diarahkan oleh DSAI untuk menghisap kemaluan DSAI sehingga keluar air mani. Kemudian berlakulah adegan liwat diantara saya dengan DSAI. DI dalam hubungan tersebut, DSAI telah memasukkan kemaluannya ke dalam lubang dubur saya. Hubungan ini berlangsung selama satu (1) jam sehinggalah air mani DSAI keluar

6. Sepanjang perhubungan saya dengan DSAI, kami telah membuat perhubungan dengan menggunakan panggilan telefon dan BBM. Saya juga ada membuat beberapa simpanan rakaman perbualan panggilan telefon berupa rakaman suara saya dengan DSAI. Selain itu, saya juga menyimpan BBM – mesej dalam bentuk "screen shot".


7. Saya juga telah dipujuk oleh DSAI untuk memperkenalkan individu yang lain kepada DSAI bagi tujuan melakukan hubungan liwat. Saya kemudiannya telah memperkenalkan seorang rakan saya yang dikenali dengan panggilan nama, Daniel Syafiq. Saya kemudiannya telah membawa Daniel Syafiq untuk berjumpa dengan DSAI. Perjumpaan tersebut telah berlaku di Hotel Concorde Kuala Lumpur. DSAI telah menyediakan sebuah bilik penginapan di hotel yang sama. Perjumpaan telah berlaku disitu. Selepas saya memperkenalkan Daniel Syafiq kepada DSAI, saya kemudiannya telah meninggalkan mereka berdua di dalam bilik tersebut. Saya telah turun ke lobi hotel tersebut dan menunggu disitu. Lebih kurang satu (1) jam empat puluh minit kemudian, Daniel Syafiq telah turun dan berjumpa dengan saya di lobi hotel berkenaan. Daniel Syafiq memaklumkan kepasa saya bahawa beliau telah melakukan hubungan liwat dengan DSAI. Daniel Syafiq telah menerima wang sebanyak RM300.00 sahaja dari DSAI selepas beliau diliwat oleh DSAI. Pada masa itu, Daniel Syafiq telah mengadu kepada saya bahawa DSAI telah memperlakukan perbuatan liwat keatas dirinya dengan cara yang sangat kasar sehingga beliau memaklumkan kepada saya bahawa dubur beliau mengalami kesakitan.

8. Dan saya membuat pengakuan ini dengan penuh kesedaran bahawa semua fakta yang diberi adalah benar menurut kehendak peruntukan Berkanun 1960.


Dinyatakan dan sesungguhnya Diakui oleh )

AIDIL AZIM BIN ABU ADAM
(No.K/P: 800922-06-5691)

di CHERAS SELANGOR
pada 29 JUN 2020

di hadapan saya,

Pesuruhjaya Sumpah (cop)

No: B 511
Nama AZIAH BINTI HAIDIN
1.1.2016=9-31.12.2021

Alamat: No. 38-3, 3rd Floor
Jalan Temenggung 1...
Bandar Mahkota Cheras
43200 Selangor