Isu Semasa

[Isu Semasa][bleft]

Hiburan

[Hiburan][bsummary]

Dunia

[Dunia][twocolumns]

Bekas Ratu Cantik Malaysia marah dan malu tindakan netizen Malaysia kutuk Ratu Cantik Israel


Bekas ratu cantik Malaysia, Larissa Ping dikritik kerana mempertahankan Miss Universe Israel di media sosial miliknya.

Ping, yang memenangi gelaran Miss World Malaysia pada tahun 2018, mendapat reaksi balas setelah beliau marah dan berasa malu dengan keyboard warrior Malaysia kerana melakukan buli siber terhadap  Miss Universe Israel Tehila Levi, 19, di media sosial berikutan pengeboman rakyat Palestin baru-baru ini. 

Berikutan reaksinya, Ping kemudian menjadi sasaran kemarahan netizen, yang telah menyiarkan kata-kata tidak senonoh ke laman media sosialnya sejak dia berbicara pada hari Sabtu.

“Saya tidak mempunyai kata-kata untuk komen yang saya terima dalam catatan ini,” Ping, 22, bertindak balas terhadap kebencian dalam talian semalam.



Salah satu komen mengatakan: “Kecantikan tanpa otak tidak berguna, bukankah lebih baik jika anda juga dibom?”

Netizen Malaysia mula menyerang Levi, yang telah berkhidmat di Israel Defense Forces, dengan komen-komen kebencian setelah dia muncul dengan kostum nasional pertandingan Miss Universe minggu lalu.

Antara yang mereka katakan kepada Levi adalah, “Babi Israel,” dan “negara jahat.”. Sejurus itu  halaman media sosial Levi tidak lagi tersedia untuk tatapan umum.

Ping mengatakan bahawa dia merasa malu melihat komen-komen itu.


“Saya sangat malu dan marah pada keyboard warrior di Malaysia yang mengutuk Miss Universe Israel di dunia maya,” katanya Sabtu sebelum menghapus komen.

“Ini meninggalkan imej buruk di Malaysia dan ia boleh mempengaruhi wakil Malaysia kita sendiri,” tambah Ping.

Semalam, dia bertindak balas terhadap pengkritik yang menyerangnya dalam talian.

“Saya tidak akan pernah menyokong keganasan tidak kira bangsa atau agama apa pun. Anda tidak pernah boleh membenarkan tindakan membunuh nyawa yang tidak bersalah, dan saya menentang semua keganasan yang berlaku di Palestin, ”katanya

-MYR News