Isu Semasa

[Isu Semasa][bleft]

Hiburan

[Hiburan][bsummary]

Dunia

[Dunia][twocolumns]

Gigih berniaga hingga 3 pagi, Mak Idah menangis ramai sokong Live Facebooknya


Mak Cik ini menangis ketika Facebook Live, untuk pertama kalinya, meraih lebih dari seratus tontonan serentak ketika rakyat Malaysia berbondong-bondong menunjukkan sokongan untuk perniagaan pakaian "bundle" dalam taliannya walaupun jam 3.00 pagi.

Sebuah video yang menjadi viral di media sosial menyaksikan Rosidah Ahmad yang lebih mesra dikenali sebagai Mak Idah, seorang peniaga dari Pulau Pinang, menjadi terharu dengan emosi apabila jumlah tontonan untuk kedai dalam talian yang menjadi tuan rumahnya terus dari rumah, terus meningkat.

"Saya sangat terharu, sudah ada 54 views, begitu banyak yang komen. Saya minta maaf, saya minta maaf tak dapat baca komen semua, ”kata wanita itu, yang menyebut dirinya sebagai‘ ​​Mak ’atau ibu ketika dia berusaha mengawal perasaannya.


"71 view! mampuih aku”, kata wanita itu kerana semakin banyak orang yang menonton videonya sebelum meneruskan penjualan pakaiannya dengan harga RM1 setiap satu.

Mak Idah, juga seorang penjual Nasi Lemak, mengaku bahawa videonya biasanya hanya mendapat maksimum dua hingga lima view sahaja sebelum ini dan sangat berterima kasih atas populariti tiba-tiba yang dia terima.

Dia bahkan mengingati nama orang yang pertama kali melihat FB Livenya, membeli produknya dan terus memberi sokongan kepadanya.

-TheRakyatPost