Isu Semasa

[Isu Semasa][bleft]

Hiburan

[Hiburan][bsummary]

Dunia

[Dunia][twocolumns]

Mesyuarat Khas Dewan Rakyat oleh Tun Mahathir dibatalkan YDP Dewan Rakyat



KUALA LUMPUR- Yang Dipertua Dewan Rakyat Tan Sri Dato Mohamad Ariff B Md Yusoff telah memutuskan bahawa tindakan oleh Perdana Menteri Interim, Tun Mahathir untuk mengadakan mesyuarat khas Dewan Rakyat pada Isnin 2 Mac ini adalah tidak sah.

Ini bermakna Tun Mahathir tidak tahu perlembagaan dan tidak tahu bidang kuasanya sekarang yang hanya sebagai Perdana Menteri Interim sahaja.

Mungkin beliau lupa ataupun kepala otaknya dah berserabut sehingga tak sedar apa yang dibuat hanya akan menampakkan dirinya semakin tak relevan sebagai Perdana Menteri.



Yang Dipertua Dewan Rakyat memutuskan keperluan untuk mesyuarat khas Dewan Rakyat di saat jatuhnya Kerajaan PH pada masa ini akan dibuat hanya selepas mendapat makluman dan titah rasmi terlebih dahulu dari YDP Agong sahaja.

Bermakna pada hari Jumaat yang barakah ini, iaitu selepas beberapa minggu sahaja DS Najib Razak membuat sumpah laknat akibat difitnah oleh Kerajaan PH,  kita semua telah saksikan sendiri kejatuhan seorang pemimpin bernama Tun Dr Mahathir Mohamad dan juga Kerajaan Pakatan Harapan.

-Tun Carlos