Isu Semasa

[Isu Semasa][bleft]

Hiburan

[Hiburan][bsummary]

Dunia

[Dunia][twocolumns]

Brittany gembira kembar siamnya, Abby kini sudah berkahwin (video)



Abby dan Brittany Hensel, yang mendokumentasikan kehidupan mereka dalam siri realiti TLC "Abby & Brittany," mempunyai ahli keluarga baharu.

Kembar siam Abby dan Brittany Hensel mula mendapat perhatian apabila mereka muncul di "The Oprah Winfrey Show" pada tahun 1996.


Kini adik-beradik perempuan telah mencapai satu kejayaan besar dalam hidup: Abby sudah berkahwin.

Banyak yang telah berlaku dalam dekad yang lalu. Abby, 34, kini sudah berkahwin. 

Menurut rekod, Abby, seorang guru, dan Josh Bowling, seorang jururawat dan veteran Tentera Amerika Syarikat, mengikat tali pertunangan pada 2021. 

Adik beradik itu turut berkongsi foto perkahwinan itu di media sosial. Pasangan itu tinggal di Minnesota, tempat Hensels dilahirkan dan dibesarkan.

Kedua-duanya mengajar gred lima di Minnesota.

Menurut gambar dan video di halaman Facebook Bowling, keluarga itu menikmati aktiviti mendaki, memakan ais krim dan tiub salji. TODAY.com menghubungi Abby untuk mendapatkan komen tetapi tidak mendapat respons m.

Abby dan Brittany adalah kembar siam 'dicephalus' yang berkongsi aliran darah dan semua organ di bawah pinggang. Abby mengawal lengan dan kaki kanan mereka, Brittany pula mengawal sebelah kiri.

Apabila Abby dan Brittany dilahirkan pada tahun 1990, ibu bapa mereka, Patty dan Mike Hensel, memutuskan untuk tidak menjalani pembedahan pemisahan, menganggapnya terlalu berisiko. 

Pada masa itu, doktor berkata terdapat sedikit peluang bahawa kedua-duanya akan terselamat daripada pembedahan.

Tetapi bapa bereka tidak mahu kehilangan kedua-duanya. 

Hanya kira-kira satu dalam setiap 200,000 kelahiran akan mendapat kembar siam. 

Kira-kira 70% daripada kembar siam adalah perempuan, dan kebanyakannya dilahirkan mati, menurut Hospital Kanak-kanak Philadelphia.

Dalam dokumentari 2003 "Joined for Life," Patty Hensel berkata bahawa anak perempuannya berminat untuk mempunyai anak suatu hari nanti.

"Itu mungkin sesuatu yang boleh berfungsi kerana organ itu berfungsi untuk mereka," kongsi Patty.

"Ya, kami akan menjadi ibu," kata Brittany. 

"Kami belum memikirkan bagaimana menjadi ibu akan berfungsi. Tetapi kami baru 16 tahun - kami tidak perlu memikirkannya sekarang.

video:





video: