Isu Semasa

[Isu Semasa][bleft]

Hiburan

[Hiburan][bsummary]

Dunia

[Dunia][twocolumns]

Syed Saddiq catat rekod, Menteri 'termuda' didakwa di mahkamah


Nasib seseorang boleh berubah dalam sekelip mata tambah lagi dalam dunia politik.

Hanya beberapa tahun lalu Syed Saddiq di sanjung sebagai orang paling muda menjadi Menteri dalam kerajaan Pakatan Harapan bawah pimpinan Tun Mahathir.

Namun, pada hari ini dihari atikel ini di tulis, Syed Saddiq sedang berhempas pulas dengan peguam dakwa di mahkamah menjawap berkenaan kes rasuah nya.

Ahli Parlimen Muar ini berhadapan empat kes pecah amanah (CBT) AMLA dan rasuah.

SS juga menafikan melakukan kesemua tuduhan malah menyatakan dia didakwa kerana enggan menyokong kepimpinan Muhyiddin Yassin.
 
Namun, fakta laporan mahkamah lain pula ceritanya.

Melalui ekstrasi dari bualan grup Whatsapp Polis mendapat maklumat mantan menteri muda itu berbincang bagaimana hendak mencari alasan untuk mengelak didakwa.

Selain itu, menyatakan bahawa wang itu ada lah untuk kegunaan parti tetapi di laburkan di akaun ASB atas nama peribadi.

Sungguh tidak masuk akal.

SS juga mengeheret nama ibu dan bapa nya untuk perkukuhkan pembelaan , namun ia sangat diragui atas sebab kenyataan bercanggah dan penjumlahan wang yang tidak ada pembuktian.

SS juga kerap kali perlekeh kan Datuk Seri Najib dengan menyatakan se elok nya Najib berdebat dengan hakim di mahkamah sahaja dan jangan sibuk dengan politik.


Kini SS sendiri se elok nya berdebat dengan hakim dalam mahkamah dan tidak perlu mengadu nasib di media social.

SS juga pernah perlekeh kan DSNR dengan persenda DSNR supaya cuba hidup dengan gaji RM1500 ketika kemuncak isu gaji maksimum dimainkan oleh Pakatan Harapan.

Dalam usia semuda 29 tahun SS sudah di gelar kluster mahkamah.

Sungguh memalukan setelah di gelar menteri paling muda masuk kabinet beberapa tahun lalu kini paling muda masuk mahkamah.

tulisan: Sirajuddin Ahmad