Isu Semasa

[Isu Semasa][bleft]

Hiburan

[Hiburan][bsummary]

Dunia

[Dunia][twocolumns]

Baru pertama kali dapat "merasa" menang pilihanraya, Ketua Armada PPBM sindir BN


Kenyataan Rasmi Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad Kamal: Ketua Armada PPBM 

Di Sabah tempoh hari kita bertanding atas tiket parti “Perikatan Nasional” yang berdaftar secara sah di bawah ROS. Kita runding kerusi atas semangat “Perikatan Nasional” juga, bukan BERSATU semata-mata.

Datuk Dr. Jeffery Kitingan, Presiden STAR adalah Timbalan Pengerusi “Perikatan Nasional”. Mereka menang di bawah lambang dan semangat setiakawan “Perikatan Nasional”.

“Perikatan Nasional” terbukti punya kekuatan tersendiri biarpun orang kampung kata “setahun jagung” (tak sampai pun). Kajian Merdeka Centre tempoh hari jelas menunjukkan “Perikatan Nasional” kalau kena gaya tidak bertembung 3 penjuru akan mampu tawan 2/3 Dewan Rakyat.


“Perikatan Nasional” tidak dibebani dengan isu legasi, “trust deficit” kerana ianya masih baru dan segar. Kekuatannya banyak terkumpul pada YAB Pengerusi, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang kita tahu tidak ponggah, tidak angkuh dan amat meraikan kerjasama asalkan matlamat utama dalam menubuhkan kerajaan yang kuat, berintegriti dan beramanah itu tercapai.

Barulah rakyat sayang, tidak dibayangi dengan skandal dan masalah yang kronik sehingga rakyat susah nak percaya.

Kita akan perkukuhkan koalisi ini bersama rakan kita PAS dalam usaha berdepan dengan PRU-15 yang bakal tiba tak lama lagi.

Semoga Allah melembutkan hati-hati kita untuk tidak tamak dan sepet akal dalam menilai. Masa depan Malaysia buat masa ini cerah bersama “Perikatan Nasional”. Insha-Allah.

sumber: FB Wan Fahysal