Isu Semasa

[Isu Semasa][bleft]

Hiburan

[Hiburan][bsummary]

Dunia

[Dunia][twocolumns]

Ronnie Liu risau ramai pemimpin PH akan dipenjara jika sudah tidak jadi Kerajaan


KUCHING – Pemimpin Pakatan Harapan (PH) mungkin merengkok dalam penjara jika Parlimen dibubarkan kerana kemungkinan mereka kalah sangat cerah.

"Jemput Bersatu untuk kembali ke keluarga PH dan lantik Mukhriz sebagai TPM. Orang lain boleh mengekalkan kedudukan menteri mereka. Tun boleh bersara dengan baik.

"Dalam hal pembubaran parlimen, risiko kehilangan kuasa kepada PAS dan UMNO / MCA / MIC sangat nyata. Sekiranya ini berlaku, Tun dan pemimpin PH yang lain boleh diletakkan di belakang jeriji besi dan bukannya Jibby dan Rosmah (Najib Razak dan Rosmah Mansor), " tulis Ronnie Liu di Facebook.




Ronnie yang juga hli Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) DAP, berkata kegagalan PH untuk menunaikan janji pilihan raya kepada rakyat Sabah dan Sarawak juga menjadi titik kebencian.

"Masa untuk menawarkan Sabah dan Sarawak iaitu Warisan dan GPS jawatan Timbalan Perdana Menteri," kata beliau.

Ronnie berkata ini adalah sebagai tanda penghormatan kepada kuasa politik kedua-dua wilayah itu.

"Lebih penting lagi, menyampaikan janji pilihan raya mengenai pendapatan dan autonomi minyak dan gas 20% dan keistimewaan sejarah khas yang lain," katanya.

Ronnie akhir-akhir ini kerap menghentam bekas Perdana Menteri Mahathir Mohamad kerana tidak mengotakan janji untuk menyerahkan kuasa kepada Anwar Ibrahim. – Gagodaily

💢Tak nak ketinggalan isu? follow update di telegram kami: https://t.me/tuncarlos